Door de ogen van Peer

Fotos komen nog let wel dit jaar weinig foto’s.

Dinsdag 16-7-19

Rond de klok van 9 reden we weg ± 11.30 Duitsland ingereden tijd voor koffie. Keukentje in de camper bevalt goed makkelijk koffie zetten. Water bij de hand alle spullen die we nodig hebben binnen handbereik. Onderweg afwisselend verkeer in de baustelle druk en nog zeker een half uur aan staan te sluiten.  20.30 uur heeij Oostenrijk in gereden.

Het is al aardig donker slechte reflectoren langs de weg dus but rijden. ± 22 uur bij een tankstation geparkeerd net voor Innsbruck zo mijn muntje is op. Bed klaar maken en dan plat voor de eerste nacht in de camper. Vandaag 937 km gereden en de t4 doet het perfect.

Woensdag 17-7-19

Rond 7 uur wakker Bed opruimen koffie zetten rond 8 uur gas er op in dit geval diesel. Bus doet het goed weinig terug geschakeld hij houd de snelheid goed vast. Het eerste stuk verbruik met 100 km rond de kerk 1 op 10 en een beetje. 2de meeting 1 op 12.7 en toen we de alpen door waren 1 op 13,8 das niet verkeerd voor zoon hoge bus. Diesel in Duitsland 1,21 van de snelweg af. In Oostenrijk 1,23 op de snelweg maar dichter bij Innsbruck kost het in eens 1,45. In Italië langs de tolweg de duurste liters 155,9 €

Die Italianen sporen niet bijna 2x afgesneden zouden ze dat groene gevaarte niet zien..!! Die 2 kwamen echt kort langs. de ene was een Zwitser hoor. 17.45 reden we camping monti del sole op ships wat was het warm onderweg. 18.30 hereniging met onze scooters. Mens wat zien die er uit ze hebben 1 jaar onder een afdak gestaan. Bloesem zit overal op het is geel en het plakt spiegels mat als een kraai. Mijn helm heeft 2 kleuren zadel geel met een beetje zwart. Ach ja daar komen we ook wel weer overheen. 739 km gereden vandaag. Om 22 uur gingen onze ogen dicht.

Lijkt net of we op de scooters daar gekomen zijn, maar dit jaar niet

Donderdag 18-7-19

7.00 wakker
Vannacht giga goed geslapen wel een paar keer wakker geweest maar dat is iets van de laatste jaren misschien de leeftijd geen idee ene boeie!! Een pitter uit de scooter gehaald en koffie gezet onder de luifel. Even langs de wc is toch op de route voor de broodjes. Terug bij de tent ontbijt plus koffie.

Ommenabij 11 uur een bank gaan zoeken moeten ff pinnen. Na 3 adressen eindelijk een gevonden. Der was er een bij in een dood lopende straat heeft misschien vroeger een brievenbus gestaan. Rond12,30 weer retour op de camping. Even eten en koffie er bijen dan lamballe t’s hier lekker aan de temperatuur 33 graden. 1 min punt aan de camper is als je even iets moet doen in het dorp of zo moet je veel afbreken de luifel en zo. Maar dat weegt niet op hoe makkelijk alles is lekker alles bij de hand. Om 22 uur lagen we weer in onze stik donkere camper. Welterusten.

Vrijdag 19-07-19

7.30 Wakkerrrr.
Eerst even koffie zetten voor mijn eigen kop Mien slaapt nog om 8.40 stond ze op. Ik had onder tussen al broodjes voor opgehaald. Met zijn tweeën 1 broodje gedeeld tis een hele maaltijd die pannini broodjes. Daarna weer even naar voren naar de receptie want daar heb je wifi en ook ontvangst op je telefoon. 12,30 weer even eten en koffie. 😉 Toen aan het meten geweest dat we de camper aan de binnenzijde gaan veranderen. Hij word praktischer ingedeeld en het bed verlagen moet nu via de koelbox mijn bed in liggen nu op 75 cm hoog. Eerst als we op bed lagen had je het idee dat je in een doodskist lag. Want boven ons bed kon je ook nog slapen daar moest je dan tijgerend in was maar 50cm hoog.

Die plaat had ik al terug geschoven en konden nu al fatsoenlijk zitten in bed. Dat ging voorheen net niet. Dat word tzt allemaal verandert krijgen we een bed op 45 cm hoog. De keuken word dwars gezet tegen het tussen schot en de watertank 80 liter word verwijdert. Waarom de aanzuig pijp zit op 4 cm van de onderkant helemaal leeg krijgen lukt nooit dus goed schoon maken ook niet. Een jerrycan van 15 liter is dan makkelijker. En we hebben meer kast ruimte. Van middag maar eens een achterdeur open gezet kan de warmte er beter uit mens wat is de camper heet als je binnen komt.

Led snoer van de action 5 meter en giga verlichting. met afstandsbediening

Oja sinds gister avond hebben we ook stroom ik heb de camper er maar op aan gesloten. Nu kunnen we de led verlichting gebruiken en de hele dag telefoons laden meer gebruiken we niet. Vandaag veel een achterdeur open gehad scheelt echt tegen de hitten. Van middag geluk…. sinds gisteren zo af en toe geprobeerd de scooters te starten. Van middag sloeg de mijne (blauwe) aan en roken dat hij deed. Mien naar 1 minuut zet die stinker uit. Die van haar (zilveren) wilde nog niet dat probeer ik morgen. Vanmiddag nog even wezen shoppen bij de Lidl. Avond eten een broodje kip hamburger achtig smaakte heel lekker en een bosvruchten toetje toe. Tot zover 19.15. PS het onweert en we hebben al 10 druppels gehad. Na 1 uur met bakken uit de lucht dat is een regenbui en goed voor het stof. Vanavond weer eens geluk ben aan de schijt 4 maal naar de wc gelopen. Om 22.45 eindelijk rust in mijn darmen. Welterusten.

Zaterdag 20-07-19

cappuccino en wifi

9.15 Goedemorgen
Langs de wc even mijn jongeheer uitlaten. Daarna broodjes halen koffie zetten en eten 10uur klaar. Wilde vandaag een hoop schrijven helemaal vergeten. Net bericht binnen gehad onze Lana (bordeaux dog) zakt zo nu en dan door haar voor poot. Onze Linda er mee naar de dierenarts blijkt ze artrose te hebben. nu heeft ze een drankje tegen de pijn. Ene een bordeaux dog al heeft ze pijn laten ze het bijna niet merken die zijn harder als hart. Maar ow zo zacht aardig tussen der oren. Vanmiddag lekker gezwommen in het zwembad was kei lekker en ik denk dat we een uur of 3 daar gelegen hebben en gezwommen met bad muts a 3€de stük. Daarna bij de wifi zone met mijn dochter zitten app over de hond. Na 2 glazenbier kwam opa van de camping met vino bianco door de bocht gewoon een kwart liter in je bierglas WAUW die hakte er in maar was kei lekker. Daarna 18,15 gaan eten ravioli uit blik met een half broodje. Straks nog even naar voren voor een cappuccino ene wifi even weer op de hoogte gebracht worden. Vannacht een dunnere slaapzak mens wat heb ik het heet s’nachts. 23 uur gingen we slapen 24 uur nog wakker.

Zondag 21-07-19

7,15 Wakker weer even naar voren gewandeld geen broodjes op zondag dan is de bakkerij dicht. Bij terug komst 2 wafels en een paar bakken koffie. 10 uur de zilveren scooter weer geprobeerd aan te kicken jammer de meeste hoop volle laat het afweten. Straks nog even naar voren voor het gebruikelijke koffie en wifi. Morgen in de loop van de dag gaan we laden bank er uit 4 bouten. Alle losse zooi er uit scooters er in en alles weer terug de bus in laden tent opbouwen dan kunnen we de 23ste mooi op tijd vertrekken van hier naar Vipeteno ruim 600 km. Daarna nog 2 dagen van 475 km en we zijn thuis. Maar vandaag eerst maar eens genieten van alles.

camping monti del sole.

Gistere middag het zelfde als vandaag lekker een paar uur aan het zwembad. Gisteren ook mijn buik verbrand maar net hoor. Dus vandaag uit het water t shirt aan met gevolg de voorkant van mijn benen verbrand ook maar net hoor. Straks voor pizza eten voor bij de receptie. Pizza picanto hij was kei lekker jammer dat ze in Nederland geen Italiaanse pizza’s kunnen maken die bodem in Nederland is niet lekker en ze smaken allemaal het zelfde bijna.

Maandag 22-07-19

Goedemorgen gewoon het zelfde riedeltje koffie eten koffie. Voor cappuccino gedronken en met de bus naar Narni voor een t shirt met opdruk. Hebben we besteld en tussen 5 en 6 is hij klaar. Toen maar weer even langs de lidl zondags verkopen ze geen broodjes op de camping bij de lidl wel. Broodjes en zo gekocht. Weer op de camping nog even aan het zwembad gelegen en gezwommen natuurlijk. Rond 17 uur richting Narni t shirt halen en hij was klaar. Terug bij de camper nog wat gegeten en na de koffie de bus half gesloopt zo dat de scooters er in kunnen. Eerst geprobeerd de bank los te maken van de bodem ging half. Twee bouten wel twee niet diagonaal ships dat is niet zo naar verwachting. Toen de bank zijn steun los geschroefd. Dat ging gelukkig beter de bank buiten gelegd. En weer naar voren voor twee halve liters bier moest even het vocht level op vullen. Rond 23 uur gaan slapen.

Narni Italië

Dinsdag 23-07-19

Wakker, koffie,eten en veel zooi uit de bus halen. Eerst de blauwe er in rechterkant zo vermogelijk naar voren. Toen de zilveren links erlangs met zijn voorwiel net langs de keukenhoek op zijn standaard getrokken. Pakkendrager er af anders kan de deur niet dicht. De blauwe achteruit er naast geparkeerd ook op zijn standaard. spanner gepakt met twee haken de voorkant vast getrokken in de gaten waar ooit gordels hebben gezeten. Voorwielen nog met een spanbandje naar mekaar getrokken. Bovenste bedplank er weer in voor de matrassen. De rest van de bedplanken naast de scooters geparkeerd. En alles op gevuld met los spul. Na betaling en afscheid genomen te hebben reden we om 11 uur de camping af.

Angela Rosso

Na diverse stops 19.45 staan we stil op de camping bij Vipeteno. Vandaag 650 km gereden in de hitte. Tent opzetten dat roept heel veel herinneringen op maar zo gebeurd. Rond de klok van 22 uur gaat ons kaarsje uit goede nacht.

Woensdag 24-07-19

Vannacht heel slecht geslapen wakker op 6.45 op mijn luchtbed. Zo dat gaat hem niet meer worden ik ben tenten gek en zo maar slapen op een luchtbed nooit een probleem geweest. Vind het nu 10 keer niks ik kom er bijna niet meer vanaf ouwe knook ben ik aan het worden ha ha ha. 7.45 diesel er op (ipv gas) moet eerst een ticket pakken een bocht door sturen en dan 1,30€ afrekenen voor de tolweg. Toen de brenner op mens wat trekt de t4 toch lekker bijna alles in zijn 5de versnelling.

Camping in Vipeteno

Rond12 uur reden we Duitsland in. 17 uur na veel file en andere drukte bij Alzey. Wat doen we morgen nog een uur of 4 in de hitte rijden of proberen we thuis te komen rond 23 uur. We trappen maar door iedere km vandaag is morgen weer een minder. Zo nu en dan even pauze en tanken hoort er ook bij en weer rijden. Om 22,55 thuis moe en voldaan 906 km verder dan toen ik vanochtend mijn ogen open deed. Nog even met mijn dochter en haar vriend gekletst en onder tussen 2 koude flessen bier naar binnen gewerkt. Gedoucht en om 1 uur gingen mijn luiken dicht.
Vandaag heb ik 1 liter water per 266 km verbruikt.

Donderdag 25-07-19

6 uur huppeldepup wakker pffff nu al warm. Koffie de hond een aai over zijn bol. even eten en de hond uitlaten. Lana heeft artrose zeggen ze op moment loopt ze moeilijk en trek zo nu en dan met haar poot. Ze zwalkt of ze zat is maar verder gaat het wel.
Vanmorgen de kleren uit de bus gehaald en verder nog niks. Veelte warm van middag 36 graden. De rest komt wel als het koeler is.

Foto’s die niet getoond zijn