Door de ogen van Mien

Dinsdag 16-7-2019

Rond 8u opgestaan. Na de koffie en een broodje nog wat spulletjes ingepakt en om 9u vertrokken. Rond 11:30 reden we Duitsland in. Bij het eerste tankstation hebbenwe even koffie gezet en een broodje gegeten. Het was niet zo druk dus we schoten lekker op. Later op de dag nog wel even in de file gestaan.

Alle vrachtwagens stonden stil en de auto’s reden stapvoets. Op de radio hoorden we dat de file 8km lang was. Rond 17u even wat gegeten en rond 20.30 reden we Oostenrijk in. Rond 22u zijn we gestopt om te gaan slapen. We stonden toen vlak voor Innsbruck.

Woensdag 17-7-19

Na een goede nacht rust rond 7u wakker en rond 8u weer gaan rijden. De zon deed goed zijn best en hetwerd warmer hoe zuidelijker we reden. Rond 9.30 reden we Italië in.

We zijn gelijk de tolweg opgereden. Bij een tankstation hebben we nog een cappuccino gedronken. Daar was het heel druk er stonden 2 bussen vol met Japanners of Chinezen. En weer verder op de tolweg als we bij een stad in de buurt waren was het erg druk en als we de stad voorbij waren was het weer wat rustiger op de weg.

Rond 17u van de tolweg afgedaan nog een probleem met betalen. Uiteindelijk toch gelukt. Bij de eerste parkeerplaats even wat gegeten. Om 6u reden we de camping op. Nadat we de camper en de luifel hadden opgezet zijn we naar voren gegaan om te kijken hoe onze scooters er uitzagen.

Ze stonden nog op de plek waar we ze vorig jaar hadden neer gezet, onder een laag stof en vuil. Mijn scooter had een slappe achterband, maar dat is niet erg. We hebben ze richting restaurant geduwt en eerst een glas bier gedronken, na het bierde scooters na de camper geduwt.

Hier 1 jaar geleden neer gezet, geen millimeter verschoven.

Volgens ons ons had de campingbaas de sleutels en de scooter papieren maar ze had alleen de sleutels de papieren kon ze niet vinden. Dus ze was een beetje in paniek. We hadden al gezegd dat het geen probleem was als ze die papieren niet zou vinden. Toen we weer bij de scooters waren hebben we even gekeken wat er allemaal nog in zat sommige dingen konden gelijk weggegooid worden en onderin vonden we de papieren van de scooters.

Dus gelijk weer naar voren gelopen en door gegeven dat we de papieren hadden gevonden en dat ze dus rustig kon gaan slapen. Rond 10u zijn we gaan slapen.

Donderdag18-7-19

Rond 8u wakker. Na een bakje koffie eerst even gaan douchen en daarna een broodje gegeten. Nog even naar voren gegaan om een cappuccino te drinken. Rond 11u zijn we naar de bank om geld te pinnen. De navigatie stuurde ons overal heen behalve naar een bank. We kwamen zélfs uit bij een waterzuivering gebouw.

Na dat Peer een andere navigatie had aan gesloten reden we zo naar een bank. Na dat we weer terug waren van de bank nog even een biertje gedronken. Rond 5u hebben we nasi gegeten met een gebakken ei.

Na de afwas keek Peer even op zijn mobiel en zag dat Emiel had gebeld dat was schrikken er zal toch niks met Loes zijn. We zijn naar voren gelopen en terug gebeld. Alles goed met Emiel en Loes hij wilde ons gewoon even bellen. Avonds nog een paar biertjes gedronken en rond 9u weer bij de camper. Rond 10u zijn we gaan slapen.

Vrijdag 19-7-19

Vannacht slecht geslapen ik heb 2u wakker gelegen (geen idee waarom). Dus later wakker als normaal, rond 9u opgestaan. Na de koffie en een broodje is Peer even gaan douchen en ik heb even in mijn boek gelezen. Nog even naar voor gegaan omdat we daar wel verbinding hebben met internet. Om even te kijken of we nog berichtjes hadden.

Siësta dat hoort er ook bij.

Vanmiddag heeft Peer nog geprobeerd om zijn scooter te starten en ja hoor hij deed het weer. Die van mij nog niet. Hij heeft gelijk de binnen en buitenkant van zijn helm schoongemaakt. Rond 3u zijn we even naar de supermarkt geweest. Beleg en toetjes gekocht. Na het eten viel er af en toe een druppel er zit om weer in de lucht.

Zaterdag 20-7-19

Vanmorgen rond 9u opgestaan. Na de broodjes en de koffie even naar voren gegaan voor een kopje cappuccino. S’middags zijn we gaan zwemmen. In het begin was het erg koud maar na een tijdje was het heerlijk en ook nog liggen zonnen.

En alweer siësta dat is pas vakantie

We kregen van Linda een berichtje dat Lana iedere keer door d’r poten zakt. Berichtje terug gestuurd dat als ze het niet vertrouwd dat ze naar de dierenarts moet gaan. Ze is dus met Lana en Bram naar de dieren arts geweest. Lana heeft artrose en heeft pijnstillers gekregen. Avonds nog even op het terras gezeten. Rond 11u gaan slapen.

Zondag 21-7-19

Vanmorgen rond half 8 opgestaan.lekker bij de camper zitten lezen en rond 11 naar voren gegaan om cappuccino te drinken. Na de cappuccino terug naar de camper en mijn badpak aan gedaan. En door een samenloop van omstandigheden kwam ik met mijn vingers tussen de autodeur. Ik wist niet dat ik kon jodelen Man dat deed kei zeer.

Auw

Toch nog even toch nog even wezen zwemmen. Heerlijk afgekoeld en een beetje verbrand. S’avonds pizza wezen eten in het restaurant. Picante en hij smaakte goed. Avonds nog de eigenares van de camping gesproken. We hadden verteld dat we opa en oma zouden worden. En sinds dien noemde.ze ons Nonna en Nonno. Rond 11u gaan slapen.

Maandag 22-7-19

Vanmorgen rond 8u opgestaan. Na het ontbijt en de koffie naar voren gegaan en even een cappuccino gedronken en nog even gekeken of we berichtjes hadden ontvangen. Rond 12u nog even naar Narni gegaan om nog wat souvenirs te kopen. En nog even langs de supermarkt geweest. Begin van de avond geprobeerd om de achterbank uit de camper te halen. In het begin lukte het niet maar uiteindelijk ging het toch.

Later op de avond nog een pilsje gedronken voor op het terras. Angela (eigenares van de camping) nog wat foto`s van de kinderen laten zien. En een hele oude foto van Peer en mij dat vond ze hele mooie foto. Avond rond 11,30u gaan slapen.

Dinsdag 23-7-19

Zo zijn ze mee naar Drunen gekomen.

Na het ontbijt en de koffie de scooters in de camper gezet dat ging vrij vlot.
Mien en Peer scooters op halen
Peer heeft ze goed vast gezet. Toen alle andere spullen er in gezet en dan naar voor om de rekening te betalen. We hebben Angela beloofd dat we een foto sturen van onze klein zoon, dus telefoon nummers uitgewisseld.Haar dochter heeft nog foto`s gemaakt van de camper hoe de scooters er in stonden. Rond 11u van de camping gereden. Ondanks de warmte ging het vrij vlot rond 8u s’avonds op de camping in Vipeteno aan gekomen. Na de tent te hebben opgezet en wat gegeten te hebben nog een pilsje gedronken en toen rond 10u gaan slapen.

Woensdag 24-7-19

Vroeg wakker rond 7u. Na de koffie en een broodje de tent opgeruimd en verder gereden we stonden vlak bij de Brennerpas. De reis verliep redelijk vlot af en toe file, erg vervelend als het zo warm is. Op de fern en Füssen pas was het druk met veel vracht verkeer en af en toe een fietser op de weg. Rond 12u reden we Duitsland in. Met het mooie weer zijn ze altijd met de weg bezig dus af en toe langzaam aan rijden en sommige stukken erg druk op de weg.

Af en toe gestopt om iets te eten.te tanken of om water te kopen het was zo warm dat we bleven drinken. Iets voorbij Koblenz hebben we besloten om door te rijden naar huis en geen camping te zoeken om te overnachten. We hebben dit besloten omdat het op donderdag tussen 35 en 40 graden kon worden. En nog een halve dag in de hitte te rijden zagen we niet zitten. Rond 23u waren we huis, moe en plakkerig van het zweten..

Foto’s die niet getoond zijn